Stichting Wees een lach – 2016

Home / Blog / Stichting Wees een lach – 2016

DE HOOGTEPUNTEN VAN TEAM ROEMENIË

In dit reisverslag nemen we jullie mee langs de 10 hoogtepunten van onze reis naar Roemenië. Lees je mee?

• de prachtige locatie
  • Vanaf dag 1 konden de kinderen heerlijk buiten spelen op onze geweldige locatie, Hollands Hof in Romos. Buiten was alle ruimte om te voetballen, tafeltennissen en badmintonnen met 40 kinderen en jongeren tegelijk. Op de warme dagen zorgde de houten partytent voor schaduw en ook het zwembad bood heerlijke verkoeling. Het hek hield de kinderen veilig binnen en de honden veilig buiten. Eigenaren Jan en Gerry Aarts, hartelijk bedankt!

• de legertruck van Jan
  • Op de derde dag mochten alle kinderen een ritje maken in de stoere legertruck van Jan. Voor de oudere kinderen hoorde hier ook nog een mooie wandeling door de omgeving bij. We maakten kennis met de lokale flora en fauna (best eng soms) en genoten van het ongekende uitzicht. Met de kleine kinderen reed Jan zelf een stukje door de rivier. Spannend!

• de strijkkralen
  • ‘Klein maar fijn’ was het motto van deze activiteit. Jong en oud genoot van dit rustgevende knutselwerk. Het strijkijzer van Gerrie draaide overuren, want bijna iedereen heeft wel twee of drie figuurtjes gemaakt. Van regenbooghartjes tot watermeloenen, en van paarden tot naambordjes, iedereen maakte iets unieks. Gelukkig waren er nog genoeg strijkkralen over om deze activiteit een paar dagen later nog een keertje te doen.

• de make-overs
  • Haargel voor de jongens en make-up voor de meisjes maakten de vierde dag een extra feestelijke. De spiegels en fotocamera’s hadden geen moment rust, want iedereen wilde zien hoe mooi hij of zij was geworden. Ook de vrijwilligers moesten eraan geloven, met wat meer gemengde resultaten. Het was prachtig om te zien hoe gezichten van alle kinderen gingen stralen. Tu ești foarte frumos / je bent prachtig!

• de kermisdag
  • In de voorbereidingen liep deze dag verre van zoals gepland, maar het resultaat mocht er zijn! We hadden een cocktailbar, een ballonnenclown en diverse spellen. Alle kinderen werden geschminkt en  dat leverde prachtige en kunstzinnige koppies op. Aan het eind van de dag zag de tafel eruit alsof er iemand ging trouwen zo mooi! Dansend en zingend doken we laat ons bed in met een brede glimlach.

• het stroopwafelijs
  • Tja, hier valt eigenlijk niet zo veel over te zeggen. We namen een lekker stukje Nederland mee naar Roemenië in de vorm van stroopwafels. ’s Avonds na het eten hebben we hier lekker van gesmuld. Het ijs zorgde voor de nodige verkoeling. Ziet er goed uit, vind je niet?

• het klimbos
  • Na een week knutselen, sport en spel was het tijd voor een echte uitdaging: een klimbos! Als volleerde klimaapjes schoten de kinderen en jongeren over het parcours. En dat terwijl sommigen nog nooit zoiets hadden gedaan. Aan het eind van de dag had iedereen iets om super trots op te zijn. Grenzen werden verkend en angsten werden overwonnen.

• het zwembad
  • We noemden hem al bij punt 1, maar hij verdient een aparte vermelding: het zwembad! Het zwembad was onmisbaar voor verkoeling op warme dagen en de beste herinnering aan vorig jaar. Elke dag werd de vraag of we vandaag in het zwembad gingen wel een paar keer gesteld. Ook dit jaar overwonnen weer een paar kinderen hun angst voor het water en leerden ze te genieten van het zwemmen. En er is natuurlijk weinig leuker dan Sarah met kleren en al in het water gooien.

• de ochtendgymnastiek
  • Altijd al je dag willen beginnen met de macarena of het plopsalied? Ga dan volgend jaar mee als vrijwilliger! Terwijl de jongens van het team de broodjes smeerden voor het ontbijt, stonden de meiden zich ontzettend uit te sloven om 40 kinderen in pyjama aan het dansen te krijgen. Uiteindelijk konden de kinderen het beter dan wij. Gelukkig hoefde dit hoogtepunt niet elke ochtend, maar leuk was het wel!

Pfieuw, dit heeft gelukkig niemand op de foto gezet…

• het afscheid
  • Afscheid nemen is in de eerste plaats vooral een verdrietige activiteit. Toch hoort het afscheid bij het rijtje hoogtepunten, omdat het zorgde voor een boel mooie momenten. Er werd gehuild en gelachen en vooral heel veel geknuffeld. Op deze manier werd het project zo goed mogelijk afgesloten. Wij zullen alle kinderen ontzettend missen!

Nieuwsgierig hoe dit er in bewegend beeld uitziet? We hebben ook nog een filmpje gemaakt!

One thought on “Stichting Wees een lach – 2016

Comments are closed.